Renovasjon
Kommunen sørger for å samle inn husholdningsavfall (tvungen renovasjon). Innsamling av restavfall skjer 2.hver torsdag og i sommermånedene hver torsdag. Papirinnsamling skjer 1. mandag i hver måned.
Fra mai 2011 ble det startet opp med en prøveordning med utskilling av plast fra restavfall og tilbakemeldingen var unison fra brukerne om halvering av menge restavfall. Nå pr. sept. 2011 har vi ca. 45 husholdninger + 3 næringsdrivende som skiller ut plast. Hyppighet for innsamling er fortiden hver 8.uke.
Fra mai 2011 ble det startet opp med en prøveordning med utskilling av plast fra restavfall og tilbakemeldingen var unison fra brukerne om halvering av menge restavfall. Nå pr. sept. 2011 har vi ca. 45 husholdninger + 3 næringsdrivende som skiller ut plast. Hyppighet for innsamling er fortiden hver 8.uke.
Generelt
Beskrivelse
Kommunen skal sørge for å samle inn husholdningsavfall (tvungen renovasjon). Som husholdningsavfall regnes avfall fra private husholdninger, også større gjenstander som inventar. Stativ og lignende settes opp slik kommunen bestemmer. Farlig avfall skal ikke blandes med vanlig husholdningsavfall, men leveres på eget mottak. Det finnes også egne returordninger for bestemte typer av avfall. Kommunen kan etter søknad unnta bestemte eiendommer fra den kommunale innsamlingen.
Målgruppe
Privathusholdninger
Pris
Renovasjonsgebyret er fastsatt i kommunal forskrift.
Regelverk
- Lov om vern mot forurensninger og om avfall av 13. mars 1981 nr. 6 Forurensningsloven § 30
Søknad
Andre opplysninger
Dato oppdatert
2010-05-02 13:13:41
Gyldig fra
2007-01-05 00:00:00